Tor jest położony w stanie Texas, jego długość to 5.513 km (3.426 mi). Składa się on z 20 zakrętów.
Ogólny rekord toru należy do Lewisa Hamiltona z 2019 roku (1:32.029). Natomiast najlepszy czas to wynik Audi R18 e-tron Quattro (LMP1) z 2016 roku (1:47.052). Poniżej możecie zobaczyć jego pętlę.
Lista startowa zawierała tylko trzy pojazdy LMP1: jeden samochód Rebelliona, oraz dwie Toyoty. Lepiej sytuacja wyglądała w LMP2, na starcie stanęło dziewięć pojazdów z tej klasy. W klasie GTE PRO oprócz debiutującej w WEC Corvetty C8.R (poniżej możecie ten samochód zobaczyć) pojawiło się dodatkowo sześć pojazdów, co dało łącznie siedmiu uczestników w klasie. Najwięcej zgłoszeń pojawiło się w klasie GTE AM, bo aż jedenaście.
Pole position w klasie LMP1 do wyścigu zajął samochód Rebelliona, jedyny samochód bez układu hybrydowego, który pojawił się w wyścigu i ma duże szanse na mistrzostwo w całym sezonie. Drugie i trzecie miejsce startowe należało do samochodów Toyoty. Najszybszym pojazdem kwalifikacji w klasie LMP2 była Oreca szwajcarskiego zespołu Cool Racing. W klasie GTE PRO kwalifikacje wygrał zespół Astona Martina duńskiej załogi Thiim/Sorensen. Natomiast w GTE AM najszybszym pojazdem było Porsche 911 RSR zespołu Team Project1.
Po pokonaniu 189 okrążeń toru zwyciężył Rebellion załogi Senna/Menezes/Nato, w klasie LMP2 największy dystans pokonał samochód amerykańskiego zespołu United Autosports, którego szefem jest Zak Brown. Zwycięzcą w klasie GTE PRO zostało Ferrari zespołu AF Corse, natomiast debiutująca Corvetta po problemach zajęła przedostatnie miejsce. Najsłabszą klasę, GTE AM, wygrał samochód Astona Martina, pokonując nawet Porsche z GTE PRO. Możecie zobaczyć oficjalny skrót wyścigu.
.
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza