Rajdowi Mistrzowie Polski 2023 w klasie 3, czyli Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend uplasowali się na podium Rajdu Łużyc i zwyciężyli w kategorii ERT Junior. Bardzo ciekawa, ale i wymagająca impreza co roku przyciąga nazwiska kierowców znanych z występów w międzynarodowych cyklach. Nie inaczej było także w tym sezonie, a stawka niemal 90 załóg stanowiła spore wyzwanie dla Polaków. Duet LOTTO Matulka Rally Team w tych okolicznościach zaprezentował świetne tempo, realizując przy tym nadrzędny cel, jakim było poszerzanie swojego doświadczenia.
– Myślę, że to był dla nas niezły rajd. Już na testach przed wyjazdem z Polski udało mi się złapać niezły feeling w samochodzie, dzięki czemu mogliśmy pojechać tutaj szybko. Jestem zadowolony z tempa oraz końcowego wyniku, ale też wiem, że jeszcze sporo pracy przed nami. Po to jednak wzięliśmy udział w tym rajdzie, by łapać kolejne ważne kilometry i wyciągać z nich jak najwięcej nauki. To był dla nas bardzo intensywny, ale i naprawdę udany tydzień. Tym bardziej dziękuję Danielowi oraz całemu zespołowi, bo wykonaliśmy super pracę. Dziękuję także naszym kibicom i partnerom, którzy cały czas nas wspierają – powiedział Jakub Matulka, kierowca LOTTO Matulka Rally Team.
Rywalizacja w 27. Lausitz Rallye wystartowała w piątek (1 listopada). Załoga Matulka/Dymurski rozpoczęła ją od oesowego zwycięstwa na pierwszym przejeździe OS Sprey (22,98 km). Ponowny przejazd tej próby Polacy ukończyli z czwartym rezultatem i na koniec pierwszego dnia zmagań prasowali się tuż za podium klasyfikacji generalnej.
W sobotę (2 listopada) na zawodników czekały prawie 93 kilometry rywalizacji, która ruszyła przed godziną 10:00. Na otwierającej sobotnie zmagania próbie OS3 Mulkwitz (9,45 km) duet LOTTO Matulka Rally Team wykręcił czwarty rezultat, podobnie jak na kolejnej OS4 Bärwalder See (16,22 km). Najdłuższy tego dnia odcinek specjalny OS5 Reichwalde (20,55 km) Kuba i Daniel ukończyli z drugim czasem, co pozwoliło im wskoczyć na podium, wyprzedzając załogę Fabio Schwarz/Bernhard Ettel.
Finałową pętlę Matulka i Dymurski pokonali w świetnym tempie notując trzeci i drugi czas podczas ponownych przejazdów oesów Mulkwitz i Bärwalder See. Ostatnią próbę w rajdzie załoga LOTTO Matulka Rally Team musiała pojechać jednak zdecydowanie, ale i uważnie, gdyż po piętach deptał im wyżej wspomniany niemiecko-austriacki duet. Panowie stanęli jednak na wysokości zadania, docierając do mety odcinka bez przygód i na koniec 27. Lausitz Rally uplasowali się na trzecim miejscu w generalce, wygrywając przy tym w kategorii ERT Junior!
Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.
Wyniki 27. Lausitz Rally (ERT):
1. Filip Mareš/Radovan Buchta (Toyota GR Yaris Rally2) 1:23:22,8 s2. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Škoda Fabia RS Rally2) +23,7 s
3. Jakub Matulka/Daniel Dymurski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +38,2 s
4. Fabio Schwarz/Bernhard Ettel (Toyota GR Yaris Rally2) +43,4 s
5. Raul Jeets/Andru Toom (Škoda Fabia RS Rally2) +1:22,5 s
6. Matthias Kahle/Christian Doerr (Škoda Fabia RS Rally2) +1:31,1 s
7. Liam Müller/Alexander Hirsch (Škoda Fabia Rally2 evo) +3:14,9 s
8. Martin László/Viktor Bán (Škoda Fabia RS Rally2) +5:46,9 s
9. Hubert Kowalczyk/Jarosław Hryniuk (Renault Clio Rally3) +6:17,5 s
10. Thomas Lorenz/Tim Rauber (Škoda Fabia R5) +6:55,2 s
Wyniki 27. Lausitz Rally (ERT Junior):
1. Jakub Matulka/Daniel Dymurski (Škoda Fabia Rally2 Evo) 1:24:01,0 s2. Fabio Schwarz/Bernhard Ettel (Toyota GR Yaris Rally2) +5,2 s
3. Liam Müller/Alexander Hirsch (Škoda Fabia Rally2 evo) +2:36,7 s
4. Hubert Kowalczyk/Jarosław Hryniuk (Renault Clio Rally3) +5:39,3 s
5. Jens Hvaal/Lars-Håkon Lundgreen (Škoda Fabia Rally2 evo) +7:20,8 s
6. Jonas Müller/Pascal Raabe (Peugeot 208 Rally4) +11:05,8 s
7. Marius Solberg Hansen/Erik Storø (Peugeot 208 R2) +11:49,1 s
8. Kristiane Hvaal Engh/Gunhild Hvaal Engh (Ford Fiesta R5) +11:53,9 s
9. Adrian Rzeźnik/Damian Syty (Ford Fiesta Rally3) +11:55,5 s
tekst, fot.: inf. pras. Jakuba Matulki
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz