Przed przystąpieniem do rywalizacji w Japonii, która wieńczyła sezon Rajdowych Mistrzostw Świata, Kajetan Kajetanowicz i jego pilot Maciej Szczepaniak byli już pewni miejsca na podium w swojej kategorii. Na ten wynik złożyły się fantastyczne występy na najtrudniejszych rajdowych trasach świata. Polacy wygrali w debiucie ekstremalnie trudny Rajd Safari, zajęli drugie miejsca w Rajdzie Chorwacji, Portugalii i Nowej Zelandii oraz piąte miejsce w Rajdzie Estonii. Szóste miejsce i punkty przywiezione z Rajdu Katalonii zapewniły im pierwszą trójkę na koniec sezonu 2022 i szansę na tytuł mistrzowski, o który pojechali walczyć do Kraju Kwitnącej Wiśni.
Żeby sięgnąć po najwyższy laur, załoga ORLEN Rally Team musiał od początku rzucić wszystko na jedną szalę i bez kalkulacji zmierzyć się z krętymi i bardzo zdradliwymi, asfaltowymi odcinkami Rajdu Japonii, powracającego po dwunastu latach do kalendarza WRC. Niestety na szesnastym kilometrze pierwszej piątkowej próby Isegami’s Tunnel 1 Polacy mieli wypadek, który uniemożliwił im dalszą rywalizację. Cały rajd wygrali Belgowie, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, a w kategorii WRC 2 najszybsi byli Grégoire Munster i Louis Louka. Główni rywale Kajetanowicza do końcowego triumfu – Emil Lindholm i jego pilotka Reeta Hämäläinen – zajęli trzecie miejsce w swojej kategorii. Podium WRC 2 uzupełnili zeszłoroczni mistrzowie Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen.
Tegoroczny sukces jest dla Kajetanowicza i Szczepaniaka wyjątkowy. Przed jego startem władze WRC zdecydowały o połączeniu dwóch kategorii WRC 2 i WRC 3 tworząc jedną, najliczniejszą w całej stawce kategorię WRC 2 Open. Oznacza to, że reprezentanci ORLEN Rally Team musieli pokonać blisko 130 sklasyfikowanych na koniec sezonu załóg, w tym zespoły fabryczne. Dla Polaków był to już piąty sezon na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. Na zakończenie czterech ostatnich nasza załoga zawsze meldowała się w czołowej trójce: drugie miejsce w 2019 roku (WRC 2), trzecie miejsce w 2020 roku (WRC 3), drugie miejsce w 2021 roku (WRC 3), trzecie miejsce w 2022 roku (WRC 2).
– Jestem dumny z mojego zespołu ORLEN Rally Team. Razem z RaceSeven wykonali w tym roku ogromną, wręcz tytaniczną pracę. Wszyscy walczyliśmy do samego końca i to dało nam kolejne, czwarte z rzędu podium na koniec sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Po połączeniu dwóch kategorii walczyliśmy z naprawdę potężnymi przeciwnikami. Podjęliśmy tę rękawicę, jesteśmy pierwszym prywatnym zespołem w końcowej klasyfikacji, przed nami dwie załogi fabryczne, kilka z nich znalazło się też za nami. Mogę powiedzieć, że na początku roku, wiedząc, z kim przyjdzie nam się zmierzyć, podium było jedynie marzeniem i to marzenie udało się zrealizować. Choć koniec tej rywalizacji jest dla nas trudny, to cały sezon jest wspaniały – podsumował Kajetan Kajetanowicz, kierowca ORLEN Rally Team.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, Grupa Sikora oraz SJS Driving Experience.
- Emil Lindholm 116 pkt.
- Andreas Mikkelsen 109 pkt.
- Kajetan Kajetanowicz 104 pkt.
- Yohan Rossel 98 pkt.
- Nikołaj Griazin 85 pkt.
- Teemu Suninen 68 pkt.
- Chris Ingram 56 pkt.
- Jari Huttunen 55 pkt.
- Grégoire Munster 48 pkt.
- Hayden Paddon 43 pkt.
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz