Listwa - pasek

wtorek, 12 marca 2024

RSMP 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wystartują samochodem klasy Rally2 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2024!

Aktualni mistrzowie Polski w klasie 3, czyli Jakub Matulka i Daniel Dymurski, w nadchodzącym sezonie rywalizować będą w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Załoga LOTTO Matulka Rally Team w tym roku spróbuje powalczyć o najwyższe laury polskiego czempionatu, przesiadając się do Škody Fabii Rally2 evo! Duet jednocześnie będzie kontynuować swój pierwszy sezon w ramach Junior WRC, czyli Rajdowych Mistrzostwach Świata juniorów.

W drugiej połowie kwietnia rozpocznie się rywalizacja w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W tym roku do najwyższej kategorii krajowego czempionatu przeniesie się załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka/Daniel Dymurski. Mistrzowie Polski 2023 w klasie 3 z najszybszymi zawodnikami nad Wisłą ścigać się będą Škodą Fabią Rally2 evo, samochodem, który od lat świętuje sukcesy w swojej klasie, zarówno w mistrzostwach regionalnych, jak i międzynarodowych. Matulka i Dymurski starty w kraju dzielić będą oczywiście z rywalizacją w Rajdowych Mistrzostwach Świata Juniorów, którą rozpoczęli od lutowego Rajdu Szwecji.


– To będzie na pewno bardzo intensywny i ciekawy sezon. Do naszego programu startów na 2024 rok, poza mistrzostwami świata juniorów, dokładamy również Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Doszliśmy wspólnie do wniosku, że czas spróbować swoich sił w mocniejszym aucie, w najwyższej kategorii rajdowej, jaką mamy dostępną w kraju. Przed rokiem pokazaliśmy wraz z Danielem, że możemy być szybcy na krajowym podwórku i myślę, że przejście o klasę rajdową wyżej, to dla mnie naturalny krok w rozwoju. Pierwsze przymiarki do Škody robiliśmy już w zeszłym sezonie podczas testów i jazda nią daje dużo frajdy. W RSMP będę starał się kontynuować naukę tego samochodu na znanych już trasach. Odwrotnie niż w JWRC, gdzie dobrze znaną rajdówką uczymy się nowych oesów. Nie stawiam sobie jakiegoś konkretnego celu, choć oczywiście, jak już wielokrotnie powtarzałem – w rajdach walczymy o wyniki i nie inaczej będzie również tutaj – mówi Jakub Matulka, mistrz polski 2023 w klasie trzeciej.

Škoda Fabia Rally2 evo, to samochód rajdowy bazujący na trzeciej generacji Škody Fabii. Rajdówka zaprezentowana została w 2015 roku na odcinkach Rajdu Portugalii. Škoda Fabia Rally2 evo pod maską ma czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,6 litra i mocy około 280 koni mechanicznych. Posiada sekwencyjną, pięciobiegową skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła. Przygotowaniem i obsługą samochodu zajmie się polska firma EvoTech.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w 2024 roku liczy sobie łącznie siedem rund (sześć w kraju i jedna za granicą). Wszystkie rajdy w tym roku zostaną rozegrane na nawierzchni asfaltowej. Zmagania zainauguruje Rajd Świdnicki (26-28.04), a zakończy będący również jedną z rund Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), Rajd Śląska (11-13.10). Prócz tego polscy kibice będą mieli okazje obserwować zmagania kierowców także w ramach mistrzostw Europy Centralnej (FIA CEZ), które w tegorocznym kalendarzu zagoszczą podczas: Valvoline Rajdu Małopolski (6-8.06), słowackiego Rajdu Koszyc (13-14.07) oraz Rajdu Rzeszowskiego (8-10.08). Ta ostatnia runda będzie dodatkowo gospodarzem rywalizacji w European Rally Torphy (FIA ERT).

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

Pełny kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024:

- 26-28 kwietnia: Rajd Świdnicki (asfalt)
- 17-19 maja: Rajd Nadwiślański (asfalt)
- 6-8 czerwca: Valvoline Rajd Małopolski (asfalt) – Runda FIA CEZ
- 13-14 lipca: Rajd Koszyc (asfalt) – Runda FIA CEZ / Runda mistrzostw Słowacji
- 8-10 sierpnia: Rajd Rzeszowski (asfalt) – Runda FIA ERT / Runda FIA CEZ
- 12-14 września: Rajd Wisły (asfalt)
- 11-13 października: Rajd Śląska (asfalt) – Runda FIA ERC

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz