Listwa - pasek

wtorek, 15 lipca 2025

Rajd Estonii 2025: Czy Solberg zaskoczy konkurencję?

Po intensywnej pierwszej połowie sezonu WRC, czas na jedno z najszybszych wyzwań w kalendarzu – Rajd Estonii (17-20.07). Błyskawiczne szutry, widowiskowe hopki i setki kilometrów do przejechania w zawrotnym tempie – ósma runda mistrzostw świata startuje już 17 lipca w Tartu. Nie zabraknie też polskich akcentów na liście startowej.

Estońskie trasy to terytorium dobrze znane wielu kierowcom. Szczególnie mocno na ten rajd czeka Oliver Solberg, ponieważ ponownie będzie to dla neigo okazja, aby zasiąść za kierownicą auta Rally1, tym razem dzięki ekipie Toyoty. 23-letni Szwed będzie jednym z kandydatów do podium – jeśli nie zwycięstwa.

W gronie faworytów nie zabraknie także Ott Tänaka, dla którego będzie to domowa runda. Estończyk w barwach Hyundaia dobrze zna te drogi i na pewno będzie chciał dać kibicom powód do radości. O punkty powalczą również Kalle Rovanperä, Thierry Neuville, Elfyn Evans, Adrien Fourmaux oraz coraz mocniejszy Sami Pajari.

W kategorii WRC2 zapowiada się kolejna świetna walka – zgłosiło się 15 załóg w autach Rally2, w tym Robert Virves, Nikolay Gryazin, Yohan Rossel, Roope Korhonen i kilku młodych Skandynawów, którzy dobrze czują się na szybkich szutrach.

W stawce WRC3/Rally3 formalnie będzie obecna reprezentacja Polski. Wśród zgłoszonych załóg znajdziemy Tymoteusza Abramowskiego i Jakuba Wróbla – w Fordzie Fiesta Rally3, a także Grzegorza Bondera z Łukaszem Jastrzębskim. Obie załogi mają doświadczenie w autach tej klasy i mogą być warte obserwowania – zarówno dla fanów polskiego motorsportu, jak i tych, którzy szukają ciekawych debiutów na wymagających szutrach Estonii

Rajd wystartuje w czwartek wieczorem (17 lipca) odcinkiem pokazowym Tartu vald (1,76 km), ale prawdziwa rywalizacja rozkręci się w piątek. W ciągu trzech dni załogi pokonają 20 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 308 km.

  • Piątek (18.07): 8 prób, w tym klasyki takie jak Mustvee i Kambja
  • Sobota (19.07): najdłuższy dzień rajdu z oesami Otepää i Raanitsa
  • Niedziela (20.07): 4 próby, w tym Power Stage Kääriku (24,20 km) i meta rajdu

Rajd Estonii to nie tylko prędkość, ale też precyzja. Niewielkie błędy na tych szerokich, ale technicznych trasach mogą kosztować bardzo wiele. Opony zużywają się tu szybciej niż w innych szutrowych rundach, a strategia wyboru tempa jest kluczowa – szczególnie w drugim przejeździe, gdy trasy są już mocno rozkopane.

fot. redbullcontentpool.com, fb.com/tymekabramowskirally

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz