dezd

wtorek, 25 lutego 2020

Siedem rund Kajetanowicza i Szczepaniaka w Skodzie Fabii R5 Evo w WRC 3

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do tegorocznej rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobywcy drugiego miejsca w roku 2019 wezmą udział w siedmiu rundach WRC3 i rozpoczną swój sezon od Rajdu Meksyku (12-15.03.2020). Dla Ustronianina będzie to pierwszy start w tych zawodach. Duet LOTOS Rally Team pojedzie Skodą Fabią R5 evo obsługiwaną przez hiszpańskiego tunera RaceSeven.

Rajd Meksyku jest nowym punktem na mapie startów Kajetanowicza. Runda mierzy blisko 325 kilometrów odcinków specjalnych i od 16 lat widnieje w kalendarzu mistrzostw świata. To zawody, w których prócz prędkości, trzeba wykazać się także sprytem i przemyślaną strategią. Szutrowa nawierzchnia często jest mocno zniszczona, z poszarpanymi koleinami i wystającymi głazami. Dołączając do tego duże wysokości (jeden z odcinków wznosi się na wysokość ponad 2600 metrów!) i zróżnicowaną charakterystykę dróg, mamy komplet argumentów, by uznać ten rajd za jeden z najtrudniejszych w kalendarzu.

- Przygotowania do tego startu zajęły kilka miesięcy. Nasz kolejny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest efektem wytężonej pracy całego zespołu LOTOS Rally Team oraz zaufania naszych Partnerów. Cieszę się, że razem będziemy reprezentować nasz kraj w najtrudniejszych rajdach najdalszych zakątków świata. Przed nami sprawdzian, którego wyniki poznamy pod koniec sezonu. Jestem pełen optymizmu. W zeszłym roku pokazaliśmy, że możemy walczyć o najlepszy wynik. Skorzystamy z nowej wersji Skody Fabii R5 i tak jak wszyscy wierzę, że to auto da nam wiele możliwości - mówi drugi zawodnik Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2 sezonu 2019, Kajetan Kajetanowicz.


Zawody rozpoczynają się w czwartek (12.03.2020) od niezwykle barwnej ceremonii startu w Guanajuato. Po niej załogi pokonają dwa przejazdy miejskiego odcinka specjalnego (1,12 km, start o godzinie 3:08 i 3:31 czasu polskiego). Na piątkowe zmagania organizator przygotował najdłuższy etap, z dziesięcioma odcinkami specjalnymi o łącznej długości ponad 135 kilometrów. Pierwsza pętla to odcinki El Chocolate 1 (31,45 km, godz. 16:08), Ortega 1 (17,24 km, godz. 17:16), Las Minas 1 (13,69 km, godz. 18:14) oraz Parque Bicentenario (2,71 km, godz. 19:12). Po południu czasu miejscowego rozegrana zostanie druga pętla. Załogi ponownie pokonają próby El Chocolate (22:35), Ortega (23:43) oraz Las Minas (00:41), po których przejadą jeszcze krótkie super odcinki specjalne: SSS Autodromo 1 oraz 2 (2,33 km, godz. 02:21 i 02:26) oraz Street Stage León (0,73 km, godz. 3:14).

Sobota składa się z dziewięciu prób i jest tylko nieco ponad kilometr krótsza od poprzedzającego dnia. O 15:58 czasu polskiego wystartuje odcinek Guanajuatito 1 (24,96 km), następnie Alfaro 1 (16,99 km, godz. 17:01) oraz Derramadero 1 (21,78 km, godz. 18:08). Po serwisie załogi ponownie pokonają te próby odpowiednio o 21:56, 22:59 oraz 00:08. Na koniec ponownie trzy krótkie próby: SSS Autodromo 1 i 2 (2,33 km, 01:38 oraz 01:43) oraz Rock & Rally León (1,62 km, godz. 02:26).

Finałowy etap zostanie rozegrany w niedzielę, 15 marca. Składają się na niego trzy próby: najdłuższy w rajdzie oes Otates (33,61 km, godz. 15:38), San Diego (12,76 km, godz. 16:56) oraz El Brinco Power Stage (9,64 km, godz. 18:18). Zwycięzców poznamy około godziny 19:00 czasu polskiego.


Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.

fot. kajto.pl

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz