dezd

poniedziałek, 22 czerwca 2020

Powrót rajdów! Tarmac Masters rozpoczyna rajdowy sezon w Polsce

W pierwszej rundzie cyklu Tarmac Masters 2020, 4. Rally Ireco Motorsport, zwyciężyli Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel. Zawody zostały przełożone przez pandemię koronawirusa - pierwotnie miały się odbyć w dniach 28-29. marca. Impreza ta miała rangę rajdu okręgowego.

Duża część załóg startujących w rajdzie potraktowała ten start jako trening przed sezonem 2020 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, który według zmienionego kalendarza, rozpocznie się 6. sierpnia od Rajdu Rzeszowskiego. Duet Wróblewski/Wróbel jadący po raz pierwszy Volkswagenem Polo GTI R5 triumfował w rajdzie z przewagą wynoszącą 8,5 sekundy nad Kasperczykiem i Sytym (Volkswagen Polo GTI R5) oraz Słobodzianem i Hundlą (Hyundai i20 R5).

Z sześciu zaplanowanych prób w całości odbyły się cztery - OS3 został wstrzymany po wypadku Łukasza Kotarby i Tomasza Kotarby, którzy wpadli w kibiców stojących w niedozwolonym miejscu, zaś OS5 odwołano. Kibicom nic poważnego się nie stało, jednak dwóch z nich zostało poszkodowanych.


Na odcinkach specjalnych trzy razy triumfowali zwycięzcy rajdu (próby OS2, OS4 i OS6 "Kosmos", 6,46 km), zaś po jednym razie najszybsi byli Kasperczyk/Syty (OS1 "Dzikowiec", 8,25 km) oraz Słobodzian/Hundla (OS6 "Dzikowiec", wyrównali czas Wróblewskiego i Wróbla).

Tuż za podium zostali sklasyfikowani Sylwester Płachytka i Daniel Dymurski (+21 sek.), zaś piąte miejsce wywalczyli Adrian Chwietczuk Marcin Hinz (+34,9 sek.). Obie te załogi rywalizowały Škodą Fabia Rally2 Evo. Pierwsza piątka klasyfikacji generalnej liczyła się także w kategorii PRO. Szóste, ostatnie, miejsce w niej zajęli Arkadiusz Lechoszest i Jacek Spentany (+1:15,8 min, 8. miejsce w "generalce"; Škoda Fabia S2000).

Szóste miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w klasie PRO1 zajął duet Jurecki/Szeja (+48,1 sek. do zwycięzców; Ford Fiesta Proto). Kolejną załogą, o 12,3 sekundy wolniejszą, byli Poloński i Sitek (+1:00,4 min; Abarth 124 Rally RGT). Dziesiątkę zamknęły duety Terlecki/Załużny (+1:19,3 min; Ford Fiesta Proto) oraz Terlikowski/Burkat (+1:25,8 min; Ford Fiesta Proto).


W klasie PRO2 najszybsi Igor Bartołd i Krzysztof Mazur (BMW 318 iS E30), którzy o 6,7 sekundy wyprzedzili załogę Lubiak/Borko (Peugeot 208 R2) i o 6,9 sekundy duet Zywer/Siodła (Renault Clio Sport). Maciej Lubiak i Tomasz Borko zaliczyli awans z piątego miejsca na podium na kończącej próbie imprezę po świetnym przejeździe OS6.

W kategorii PRO3 najlepsi okazali się być Sroka i Woźniak (Honda Civic VTi) kończąc rajd z przewagą 24,7 sek. nad duetem Osiak/Pochroń (Honda Civic VTi) i 31,1 sek. nad dwójką Ciombor/Borycki (Honda Civic).

W PRO4 startowały dwie załogi, jednak na mecie pojawiła się jedna - Przemysław Durczyński/Błażej Szulc (Kia Picanto II). Duet Paweł Winiarski/Daria Winiarska (Skoda Felicia) wycofała się z rywalizacji tuż po starcie OS1.

W klasie Historic również udział wzięły dwie załogi - Marek Suder/Marcin Kowalik (Ford Escort WRC) i Michał Łusiak/Sylwia Zaborowska (Ford Sierra RS Cosworth). Na mecie pierwszej rundy Tarmac Masters pojawił się jedynie pierwszy z wymienionych duetów.



fot. Michał "PSoR" Jaros: facebook.com/MichalPsoRJaros/, Inmotorsport: facebook.com/inmotorsport/

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza