Listwa - pasek

czwartek, 6 czerwca 2024

Rajd Łotwy 2024: Pajari przesiada się do auta Rally1

Ekipa Toyota Gazoo Racing WRT ogłosiła, że podczas Rajdu Łotwy (18-21.07), należącego do cyklu WRC, Sami Pajari zadebiutuje w aucie klasy Rally1. Dodatkowo do takiego awansu Pajariego przyczyniło się wsparcie promotora. Będzie on wystawiony jako dodatkowa, czwarta załoga i nie będzie zgłoszony do zdobywania punktów dla zespołu. Do tej pory 22-letni Fin rywalizował w klasie WRC2, gdzie po dwóch startach zajmuje 3. miejsce.

Sami Pajari pierwszy swój tytuł w Rajdowych Mistrzostwach Świata zdobył w 2021 roku wygrywając w klasie JWRC rywalizując Fordem Fiesta Rally4. Dwa lata później przesiadł się do auta Rally2 i w Skodzie Fabii RS wygrał Rajd Finlandii w WRC2, a dodatkowo w klasie WRC2 Challenger sezon zakończył na trzecim miejscu z łącznie czterema zwycięstwami. 

W tym sezonie Fin, pilotowany przez Enni Mälkönen, przesiadł się do Toyoty GR Yaris Rally2 i zaliczył już pięć startów, z czego w trzech zgłoszony był do rywalizacji w WRC2 oraz WRC2 Challenger. Najlepszym jego wynikiem dotąd w roku 2024 jest wygrana w obu klasach w Rajdzie Sardynii.

Jari-Matti Latvala, szef zespołu Toyota Gazoo Racing WRT: „Oprócz naszego programu TOYOTA GAZOO Racing WRC Challenge, w ramach którego od 2015 roku szkolimy młodych japońskich kierowców, obserwujemy również najbardziej utalentowanych młodych kierowców rywalizujących w innych kategoriach WRC. W tym roku widzieliśmy, że Sami Pajari jeździ naprawdę dobrze naszym Yarisem Rally2 i chcielibyśmy zobaczyć jego potencjał w samochodzie Rally1. Sami robi duże kroki i osiąga coraz lepsze wyniki, co pokazał podczas wspaniałego weekendu na Sardynii. Nie tylko wykazuje ogromną prędkość, ale także przekazuje naszym inżynierom informacje zwrotne, które pomagają nam tworzyć coraz lepszy samochód dla wszystkich naszych klientów. Rajd Łotwy to szybkie i płynne wydarzenie, podobnie jak Rajd Finlandii, a Sami również lubi drogi w regionie Morza Bałtyckiego, więc dobrze mu odpowiadają i powinny pomóc mu poczuć się bardziej jak w domu. Również na takich szybkich drogach naprawdę można poczuć i zrozumieć, jak działa aerodynamika samochodu Rally1. Mamy więc nadzieję, że Sami i Enni będą mogli zdobyć tam trochę dobrego doświadczenia i poznać samochód oraz postępy w porównaniu z Rally2.” 

Sami Pajari: „To niesamowite uczucie mieć taką możliwość w Toyota Gazoo Racing. Pracuję nad tym od wielu lat, ale nieczęsto zdarza się, że w samochodzie Rally1 jest wolne miejsce. To będzie ogromne wyzwanie, ponieważ jest mnóstwo nowych rzeczy do nauczenia się, a tempo na najwyższym poziomie jest naprawdę wysokie. Postaram się jednak nie skupiać zbytnio na wyniku ani nie odczuwać żadnej presji z tej strony, a skupiać się na tym, aby cieszyć się i zdobywać jak najwięcej doświadczenia na przyszłość. Na Łotwie odcinki specjalne są w większości szybkie i płynne, do czego jestem przyzwyczajony w Finlandii, a poza tym jest to w zasadzie nowy rajd dla wszystkich, więc w tym sensie zaczynamy mniej więcej z tego samego miejsca, co czołówka kierowcy. Mam nadzieję, że jeśli dobrze sobie poradzimy, być może pojawi się szansa na coś fajnego w przyszłości, ale o tym mogę myśleć dopiero znacznie później. Na razie skupię się na tym jednym rajdzie i będę się nim cieszyć.”

fot. toyotagazooracing.com

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz