Listwa - pasek

poniedziałek, 27 stycznia 2020

Rolex 24 at Daytona 2020 [PODSUMOWANIE]

W ostatni weekend (25-26 stycznia) odbył się pierwszy wyścig serii WeatherTech SportsCar Championship w 2020 roku, a był nim Rolex 24 at Daytona. Jest to jeden z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie. Na trasie pojawiło sie łącznie w czterech klasach aż 38 samochodów.

W wyścigu tym pojawiały się polskie nazwiska. Startowali tam m.in. Gosia Rdest (2018) oraz Kuba Giermaziak (2015). Daytona gości wyścig od 1962 roku. Na początku trwał on 3h, po dwóch latach zmieniono dystans na 2000km, a od 1966 jest to wyścig 24-godzinny. Premierowe zwycięstwo w formacie 24-godzinnym odniosła załoga Forda GT40 Mk. II (Miles/Ruby). Poniżej możecie zobaczyć zdjęcie zwycieskiego Forda GT 40 Mk. II załogi Miles/Ruby z 1966 roku.


Długość pętli toru wynosi 5.7 km (3.56 mili). Rekord trasy należy do Oliviera Jarvisa (1.33.685) w Mazdzie RT24-P (klasa DPi) z roku 2019. Sam tor w dużej mierze korzysta z sekcji owalnej, co czyni go potężnie szybkim.


Czwartkowe kwalifikacje wygrała załoga Mazdy o numerze 77 (Jarvis/Nunez/Pla), którego zdjęcie możecie zobaczyć poniżej, na drugie pole startowe dostała się załoga Acury DPi o numerze 6 w składzie Pagenaud/Cameron/Montoya. Natomiast 3 miejsce zajęła znów Mazda DPi z numerem startowym 55 (Bomarito/Tincknell/Hunter-Reay). Kwalifikacje w klasie LMP2 wygrał zespół PR1 Mathiasen Motorsports. W klasie GTLM z Pole Position startowała załoga fabrycznego zespołu Porsche w składzie z francuskim zawodnikiem o polskich korzeniach, Frédériciem Makowieckim z numerem 911. W najwolnieszej klasie, GTD, pierwsze pole startowe zajął kanadyjski zespół, Plaff Motorsport z numerem 9 w Porsche 911 GT3 R.


Wyścig wystartował w sobotę o godzinie 20 naszego czasu. Po 24 godzinach rywalizacji pierwszy na mecie zameldował się po 833 okrążeniach zespół Cadillaca o numerze startowym 10 (van der Zarde/Briscoe/Dixon/Kobayashi). Podium uzupełnila załoga Mazdy RT24-P o numerze 77 oraz załoga drugiego Cadillaca w składzie Bourdais/Ducal/Barbosa. Klasę LMP2 wygrał zespół Dragonspeed w Orece LMP2 07 z numerem 81. Natomiast w klasie triumfowała załoga fabrycznego BMW M8 GTE, udany debiut zaliczył  też nowy samochód fabrycznej ekipy Chevroleta, nowym Corvette C8.R z numerem 3 ukończyli wyścig na czwartym miejscu ze stratą jednego okrążenia do zwycięskiego BMW. W klasie GTD wygrała załoga zespołu Paul Miller Racing w Lamborghini Huracan GT3 o numerze 48. Poniżej możecie obejrzeć skrót tego wyścigu.



fot. Motorsport.com, Louis Galanos, Wikipedia

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz