Listwa - pasek

środa, 15 maja 2024

Czas na Rajd Nadwiślański. Nowe plany Matulki

Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będzie Rajd Nadwiślański, powracający do kalendarza po trzech latach przerwy. Do rywalizacji w zawodach zgłosili się Jakub Matulka i Daniel Dymurski, którzy podczas minionego Rajdu Świdnickiego stanęli na trzecim stopniu podium klasyfikacji generalnej. Dla duetu LOTTO Matulka Rally Team będzie to kolejny start w samochodzie kategorii Rally2. Załoga zmieniła swoje plany na ten sezon, skupiając się na dalszym rozwoju i poprawianiu tempa właśnie w tej rajdówce.

Matulka i Dymurski zainaugurowali tegoroczny sezon od startu w zimowych rajdach w Finlandii i Szwecji, rozpoczynając tym samym rywalizację w Junior WRC. Zgodnie z zapowiedziami duet w tym roku stawia na ciągły rozwój, co jest nadrzędnym celem. Po przejechaniu sześciu rajdów, po trzech w Fordzie Fiesta Rally3 oraz Škodzie Fabii Rally2 evo, postanowili skoncentrować się na zdobywaniu doświadczenia w samochodzie wyższej kategorii. Choć widnieją na liście zgłoszeń do Rajdu Sardynii (runda Junior WRC), nie pojawią się na starcie, a ich kalendarz uzupełnią dodatkowe rajdy w aucie Rally2.

– Nie skłamię mówiąc, że za nami wiele intensywnych rozmów i strategicznych decyzji. Wspólnie z moim zespołem podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu startów w Junior WRC i obieramy nieco odmienną drogę, skupiając się jeszcze bardziej na przyszłości. To nie było łatwe, bo poświęciliśmy dużo czasu na przygotowania, ale wierzę, że przyniesie wymierne korzyści. Swoją najbliższą przyszłość wiążę z samochodem kategorii Rally2 i na nim chcę się skupić. Wiem, ile mi brakuje, aby pojechać nim naprawdę szybko, ale dzięki naszej wspólnej pracy robię zadowalające postępy. Przed nami Rajd Nadwiślański, a potem kolejne starty. Chcemy rozszerzyć program o rajdy szutrowe, bo ta nawierzchnia jest kluczowa w najważniejszych ligach. Nie chowam jednak Fiesty w garażu i zawsze chętnie do niej wrócę, jeśli będzie okazja, a ta pojawi się już wkrótce, na Rajdzie Polski. Swoje myśli koncentruję jednak na Rally2 i walce na oesach – mówi Jakub Matulka, kierowca LOTTO Matulka Rally Team.

Najbliższym startem duetu Matulka/Dymurski będzie wspomniany Rajd Nadwiślański (18–19 maja), załoga weźmie udział także we wszystkich pozostałych rundach RSMP oraz w rodzimej odsłonie WRC, Rajdzie Polski. Decyzje o pozostałych startach będą podejmowane systematycznie.

Organizatorzy Rajdu Nadwiślańskiego przygotowali dla uczestników łącznie dziesięć odcinków specjalnych o łącznej długości niespełna 135 kilometrów. Ceremonia Startu odbędzie się w Puławach w sobotę (18 maja) o godzinie 12:30. Trochę ponad godzinę później załogi wyjadą na pierwszy tego dnia odcinek specjalny OS1 Zakrzów (11,3 km), a otwierającą rajd pętlę zamknie OS2 Wilków (18,92 km), będący najdłuższą próbą całych zawodów. Po serwisie załogi ponownie pokonają te same odcinki.

W sobotę na zawodników czekają dwie pętle składające się z trzech oesów – OS5 i 8 Garbów (12,57 km), OS6 i 9 Jastków (9,81 km) oraz OS7 i 10 Kurów (14,82 km). Na pierwszym z nich rajdówki powinny się pojawić około godziny 8:55. Natomiast nieoficjalne wyniki 9. Rajdu Nadwiślańskiego poznamy po godzinie 14:30.

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

Klasyfikacja generalna RSMP przed 9. Rajdem Nadwiślańskim (2/7):
1. Marczyk/Gospodarczyk – 35 pkt.
2. Grzyb/Binięda – 27 pkt.
3. Matulka/Dymurski – 23 pkt.
4. Szeja/Szeja – 23 pkt.
5. Byśkiniewicz/Siatkowski – 17 pkt.
6. Gabryś/Sadowski – 16 pkt.
7. Sobczak/Marczewski – 13 pkt.
8. Kotarba/Kotarba – 11 pkt.
9. Krotoszyński/Martynek – 9 pkt.
10. Kowalczyk/Hryniuk – 7 pkt.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2024:
- 26–28 kwietnia: Rajd Świdnicki (asfalt) - ZAKOŃCZONA
- 18–19 maja: Rajd Nadwiślański (asfalt)
- 6–8 czerwca: Valvoline Rajd Małopolski (asfalt) – Runda FIA CEZ
- 13–14 lipca: Rajd Koszyc (asfalt) – Runda FIA CEZ / Runda mistrzostw Słowacji
- 8–10 sierpnia: Rajd Rzeszowski (asfalt) – Runda FIA ERT / Runda FIA CEZ
- 12–14 września: Rajd Wisły (asfalt)
- 11–13 października: Rajd Śląska (asfalt) – Runda FIA ERC

tekst, fot.: jakubmatulka.com

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz