Mouton to postać, której wielu fanom sportów motorowych przedstawiać nie trzeba. Francuzka z sukcesami rywalizowała w rajdach samochodowych w okresie fascynujących, trudnych w prowadzeniu i niebezpiecznych samochodów grupy B. Startowała m.in. Alpine A110, Fiatem 131 Abarth, Lancią Stratos HF, ale najbardziej znana jest z rywalizacji za kierownicą różnych ewolucji Audi Quattro.
Obecnie Mouton pracuje w FIA i pełni rolę delegata ds. bezpieczeństwa podczas rund światowego czempionatu. Była zawodniczka nie pracuje jednak wyłącznie w trakcie zawodów, lecz wspiera organizatorów na etapie przygotowywania trasy poszczególnych oesów i stref kibiców.
Nie inaczej jest w przypadku ORLEN 80. Rajdu Polski, który w sezonie 2024 będzie siódmą odsłoną rywalizacji w mistrzostwach świata. Mouton odwiedziła już Mikołajki, pokonała trasę wszystkich odcinków specjalnych i podzieliła się z organizatorami uwagami dotyczącymi zabezpieczenia i stref dla kibiców.
Z kolei w trakcie rajdu Francuzka przejedzie wszystkie próby rajdu bezpośrednio przed ich startem, sprawdzając czy nie ma przeciwskazań do bezpiecznego przeprowadzenia danego odcinka specjalnego. Mouton sprawdza m.in. czy na 30 minut przed startem kibice zajęli już miejsca w wyznaczonych strefach, nikt się nie przemieszcza, a droga jest gotowa do przejazdu rajdówek.
Dlatego stosowanie się do zasady 30 minut jest tak ważne dla sprawnego przebiegu rajdu. W razie jakichkolwiek wątpliwości delegata ds. bezpieczeństwa odcinki mogą być opóźnione lub nawet odwołane, co zepsuje widowisko zdyscyplinowanym i odpowiedzialnym kibicom, którzy stanowią zdecydowaną większość widzów.
tekst, fot.: rajdpolski.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz