Elfyn Evans i Scott Martin wygrali ciężki Rajd Turcji wykorzystując świetnie błędy rywali. Dojechali oni na metę imprezy z przewagą wynoszącą 35,2 sekundy nad Neuvillem i Gilsoulem, którzy prowadzili po drugim dniu rajdu, ale w na pierwszym niedzielnym OSie byli zmuszeni wymienić koło. Podium rajd skompletowała załoga Loeb/Elena (+59,4 sek), która także złapała "kapcia" na OS9. Świetny wynik zanotowała polska załoga Kajetanowicz/Szczepaniak dojeżdżając jako najszybsza załoga wśród aut Rally2 (stare "R5").
Fantastyczny triumf duetu LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrywają rywalizację w Rajdzie Turcji! Polacy pokazali niesamowite tempo na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygrali ze wszystkimi konkurentami w samochodach klasy Rally2, wśród których były także wszystkie załogi fabrycznej kategorii WRC 2. Dodatkowo osiągnęli najlepszy w dotychczasowej karierze wynik, zajmując sensacyjne, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej! Przed nimi uplasowali się tylko kierowcy jadący nieporównywalnie szybszymi samochodami klasy WRC.
Sebastien Loeb i Daniel Elena pozytywnie zaskoczyli w piątek wykręcając dwukrotnie drugi czas, dzięki czemu byli liderami przed startem sobotniej rywalizacji. Mimo złego doboru opon utrzymali oni drugą pozycję i przed ostatnim dniem Rajdu Turcji trasą oni do najszybszego duetu Neuville/Gilsoul 33,2 sekundy. Dokładnie taką samą stratę ma dwójka Ogier/Ingrassia. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli dzień na pierwszym miejscu w klasie WRC3 wyprzedzając załogę Bulacia/Der Ohannesian o blisko minutę.
W weekend 18–
20.09 rozegrana będzie piąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata - Rajd Turcji. Na starcie stanie 26 załóg –
10 w autach klasy WRC, zaś reszta rywalizować będzie w "erpiątkami". Polskie barwy będą reprezentować Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Mimo, że Rajd Turcji odbywa się w tym roku w skróconej formie, to i tak na startujących czekać będzie 12 odcinków specjalnych o łącznej długości 221,34 km.
Jari Huttunen i Mikko Lukka zwyciężyli w klasyfikacji generalnej Rajdu Śląska 2020. Finowie jadący Hyundaiem i20 R5 pokonali Grzegorza Grzyba i Michała Poradzisza (Skoda Fabia R5 Evo) o 7,3 s. Na najniższym stopniu podium stanęli Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Volkswagen Polo R5). Do zwycięzców stracili 32,3 s.
Aż 117 samochodów – współczesnych i historycznych w piątek, 11 września wyruszy do rywalizacji ze Stadionu Śląskiego. W ramach RSMP wystartuje 70 załóg, 15 uczestników zgłosiło się do Motul HRSMP a w mistrzostwach Śląska będą rywalizować 33 załogi.
Trzech lesznian – Mateusz Tabaka, Tomasz Biernat oraz Michał Kaczmarek wystartowali w miniony weekend w 24-godzinnym wyścigu w czeskiej Pradze. Zawodnicy z Leszna reprezentują barwy leszczyńskiego zespołu T&T ProEnergy PRT wspieranego przez BieRni Motorsport. Drużyna walczyła z 14 innymi zespołami z Europy w prestiżowym wyścigu liczonym do światowego rankingu SWS – Sodi World Series.
Ott Tanak i Martin Jarveoja dowieźli w Rajdzie Estonii pierwsze zwycięstwo w sezonie 2020 Rajdowych Mistrzostw Świata i pierwsze współpracując z ekipą Hyundai'a. Estoński duet prowadził w klasyfikacji generalnej od trzeciego odcinka specjalnego. Podium skompletowały załogi Breen/Nagle (+22,2 sek) oraz Ogier/Ingrassia (+26,9 sek). W klasie WRC3, gdzie rywalizowali Kajetanowicz i Szczepaniak, polska załoga dachowała na trasie OS17, czyli ostatniej próby sportowej imprezy.
Kierowcy rajdowi z Finlandii od lat należą do ścisłej czołówki światowej i pojawienie się jednego z nich w Mistrzostwach Polski zostało przez wielu obserwatorów uznane jako rozstrzygające w walce o końcowy sukces. Jari Huttunen, bo o nim mowa, to bez wątpienia znakomity zawodnik mający już na swoim koncie sporo sukcesów, ale MARMA 29. Rajd Rzeszowski pokazał, że nie taki diabeł straszny... i rodzimą czołówkę stać na nawiązanie walki z przybyszem z kraju rajdów wśród tysiąca jezior.
Świetne tempo Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka na pierwszej pętli Rajdu Estonii 2020. Załoga LOTOS Rally Team wygrała trzeci odcinek specjalny w kategorii WRC 3, kolejne trzy kończąc na podium. Rewelacyjna forma pozwoliła Polakom wygrywać z załogami fabrycznymi (WRC 2), które w klasyfikacji generalnej plasują się za nimi!