dezd

poniedziałek, 10 czerwca 2019

Nowa Fiesta R5 gotowa na pierwszy start w rajdach

M-Sport i Ford zaprezentowali najnowszą wersję Forda Fiesty R5, zasilanego silnikiem EcoBoost. Najnowsza broń angielskiego zespołu ma zastąpić wysłużonego, ale też bardzo udanego poprzednika, stawiając jednocześnie na najnowszą technologię ze świata motorsportu łącząc to z wyglądem auta drogowego. Wiadomo już, że nową Fiestę otrzyma na Rajd Finlandii 26-letni Takamoto Katsuta oraz na Rajd Estonii Teemu Suninen.

Po ponad blisko półtora roku zakończyły się prace nad nowym Fordem Fiesta R5. W sprawdzaniu nowej broni M-Sportu wzięło 8 kierowców, którzy przez ponad 30 dni testowali auto na różnych nawierzchniach i w różnych warunkach.

Wiadomo już, że nowa Fiesta R5 będzie zaprezentowana podczas belgijskiej rundy rajdowej, Ypres Rally. Za kierownicą samochodu zasiądzie Eric Camilli, jednak nie będzie on brał udziału w rywalizacji - pojedzie on jako "zerówka". Po raz pierwszy auto M-Sportu zostanie sprawdzone przez Takamoto Katsutę na rajdowych odcinkach w Finlandii, gdzie odbędzie się runda należąca do cyklu WRC. Auto będzie obsługiwane przez estońską firmę MM-Motorsport.


Fiesta ST-Line, produkowana w światowej klasy obiekcie w Kolonii, stała się wzorem dla nowej Fiesty R5. M-Sport podjął bliską współpracę z Ford Motor Company by nowa R5 stała się wielkim krokiem naprzód w kwestii tempa i wydajności.

Oryginalna Fiesta R5 jest najlepszym autem rajdowym M-Sportu i wciąż wygrywa odcinki specjalne, rajdy oraz mistrzostwa na całym świecie. Ustępująca już poprzednia wersja znanej kibicom i załogom rajdowym Fiesty pozostaje konkurencyjnym zwycięzcą, ale jej następca oferuje ulepszenia we wszystkich dziedzinach.


W najnowszej wersji Fiesty znajdziemy silnik 1,6 generujący moc 290 KM i 475 Nm przy 4000 obrotach na minutę. Do auta zostanie zamontowana nowo zaprojektowana 5-biegowa, sekwencyjna skrzynia Sadev, dedykowana do przedniego i tylnego dyferencjału. Za hamowanie odpowiedzialne będą kute czterotłoczkowe, przednie i tylne, zaciski Brembo.

Kompletnie nowe jest również zawieszenie z kolumnami McPhersona. Dodatkowo wykorzystano zaprojektowane od samego początku amortyzatory Reigera. Ich obudowy wykonano z aluminium, aby obniżyć ich wagę.

- Ford Fiesta R5 to nasz najlepszy samochód rajdowy. To specjalny model dla M-Sportu i mimo że poprzednie wersje wciąż wygrywają rajdy i mistrzostwa na całym świecie, wykorzystaliśmy swój czas na stworzenie modelu, który zapewni jeszcze lepsze osiągi na wszystkich polach - powiedział Dyrektor Zarządzający M-Sportu, Malcolm Wilson.


Przeprowadziliśmy rozległe testy i pracowaliśmy ciężko, by upewnić się, że auto będzie pasować do kierowcy na każdym poziomie. Właściwie podróżowaliśmy po całym świecie, testowaliśmy na różnych nawierzchniach, w zmiennych warunkach i z różnymi kierowcami. Ten samochód jest dla nas niezwykle ważny, jego zdolność adaptacji jest kluczem do sukcesu.

Jestem bardzo dumny z tego projektu. Nasza firma zawsze promowała młode talenty. Nad procesem projektowania i rozwoju najnowszej Fiesty R5 czuwał jeden z naszych najbardziej ambitnych młodych inżynierów - Bernardo Fernandes.


Zawsze dawaliśmy szansę młodym, którzy pokazywali prawdziwą jazdę i pasję do tego, co robią. Bernardo jest tego prawdziwym przykładem, jeździłem tym autem osobiście i mogę powiedzieć, że on i jego zespół wykonali fantastyczną pracę. Nie mogę się doczekać, by zobaczyć najnowszą Fiestę R5 w akcji i mam nadzieję, że przyniesie ona kolejne sukcesy! - dodaje Wilson.











Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

1 komentarz: