Listwa - pasek

czwartek, 8 kwietnia 2021

Byśkiniewicz i Cieślar w zupełnie nowym aucie w RSMP

Łukasz Byśkiniewicz po trzech sezonach rywalizacji za kierownicą Hyundaia i20 R5 przesiada się nowego Forda Fiesta Rally3. Polski dziennikarz TVN Turbo i kierowca rajdowy jest już po pierwszych testach auta. W programie startów na sezon 2021 są wszystkie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajd Barbórka. Pierwszy start w Fieście Rally3 Byśkiniewicz zaliczy już w nadchodzący weekend.

Łukasz Byśkiniewicz na rajdowych odcinkach specjalnych jest obecny nieprzerwanie od ponad 10 lat. Początkowo startował autami klasy R2, by po 4 pełnych sezonach sprawdzić się w Clio RS R3T. Następnie wrócił do kategorii R2 na 2 lata, za sprawą startów Oplem Adamem R2. Ostatnie 3 sezony rywalizował Hyundai'em i20 R5. W swojej historii startów Byśkiniewicz wygrał jeden rajd - była nim Cieszyńska Barbórka w 2019 roku. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski jego najlepszą lokatą było czwarte miejsce po raz pierwszy wywalczone w Rajdzie Świdnickim KRAUSE, również w 2019 roku.

Nowe auto Łukasza Byśkiniewicza jest odrobinę słabsze od samochodów klasy Rally2 (wcześniej nazywanych "R5"), jednakże również ma napęd na obie osie. Silnik w tym aucie kategorii Rally3 ma 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Ford Fiesta został przygotowany w specyfikacji szutrowej w krakowskim oddziale M-Sportu. 

Byśkiniewicz i Cieślar będą pierwszą polską załogą, a drugą na świecie, która zaprezentuje najnowszą rajdową broń w boju na odcinkach specjalnych. W marcu fabryczny samochód M-Sportu pojawił się na odcinkach specjalnych mistrzostw Finlandii. Polski debiut Forda Fiesta Rally3 nastąpi już w ten weekend 10-11 kwietnia podczas pierwszej rundy Tarmac Masters w Nowej Rudzie na Dolnym Śląsku. Dla załogi będzie to start treningowy, pozwalający na poznanie zupełnie nowej konstrukcji. Jest to także jeden z etapów przygotowań do zbliżającego się najważniejszego rajdowego cyklu w Polsce.

W ubiegły wtorek, 6 kwietnia, polski kierowca sprawdził Fiestę na luźnej nawierzchni toru Silesia Ring pokonując na nim ponad 100 km. Film z jazd możecie obejrzeć poniżej. Za kierownicą auta usiadł także Patryk Mikiciuk, redakcyjny kolega Byśkiniewicza.

- Jest jeszcze lepiej niż się spodziewałem- genialne zawieszenie, świetny balans, mega łatwość w prowadzeniu, a słuchanie poleceń kierowcy... level expert. Prawdziwa rajdówka z krwi i kości bez kompleksów, o czym przekonał się też Patryk Mikiciuk. To on miał zaszczyt ubrudzić Fiestę Rally3 jako pierwszy - napisał na swoim fanpage'u Łukasz Byśkiniewicz.

Byśkiniewicz i Cieślar zapowiadają intensywny i ciekawy sezon ze wsparciem jeszcze większego grona Partnerów. W sezonie 2021 głównym Mecenasem TVN TURBO RALLY TEAM'u jest grupa Auto Partner ze swoją marką MaXgear. Załogę w kolejnym już sezonie wspierają także: NOVOL, Tekom Technologia Sp. z o.o - monitoring pojazdów GPS , Kratki.pl - kominki • biokominki • ogrzewacze, Michelin oraz Siren7 - Rozumiemy język zwierząt. Do mocnego grona dołącza także firma Blachy Pruszyński, doceniająca emocje i rywalizacje sportowe w wielu dyscyplinach.

Nadchodzący sezon i auto szeroko skomentował Łukasz Byśkiniewicz:

"Wchodzimy w zupełnie nowe. Pracuję w TVN TURBO od 14 lat i jestem wielkim szczęściarzem, że robię to co kocham, czyli jestem tak blisko motoryzacji. Jako dziennikarz przyglądam się samochodowym premierom i testuję najnowsze modele, które pojawiają się na rynku. Gdy tylko usłyszałem o nowym Fordzie Fiesta Rally3 pomyślałem, że fajnie byłoby ją przetestować. Oczywiście nie interesowało mnie, ile ma miejsca na nogi, czy jest wygodna i jaką ma pojemność bagażnika. Na zaproszenie M-Sport Polska wsiadłem do Fiesty Rally3 podczas dnia testowego. Zaraz zapadła decyzja o „teście długodystansowym” i pojechaniu całego cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Ford Fiesta Rally3 z napędem na cztery koła to zupełnie nowa konstrukcja, w zupełnie nowej klasie. Lubimy wyzwania i ryzyko, a przesiadka do samochodu, który dopiero wyjechał z fabryki zawsze obarczona jest dozą niepewności. Ale... po pierwszych metrach przekonałem się, że auto daje bardzo dużo frajdy, ma potencjał i jest bardzo przyszłościowe.

Razem ze Zbyszkiem jako pierwsi w Polsce wsiadamy do samochodu klasy Rally3. Już 10-11 kwietnia zobaczycie nas na pierwszej rundzie Tarmac Masters. Będzie to absolutny debiut tego auta na odcinkach specjalnych w Polsce i drugi jego start na świecie. Trudno w tej chwili powiedzieć jak szybki to samochód i gdzie dokładnie się znajdzie pomiędzy Rally4, a Rally2. Dowiemy się o tym już podczas najbliższego startu. Samochód został zakupiony przez APRMotorsport, a opiekować się nim będzie doświadczona ekipa Kumiega Racing.

Po przesiadce do Rally3 planujemy więcej jeździć, startować, trenować. Wszystko dzięki naszym wieloletnim Przyjaciołom: Auto Partner, MaXgear, Kratki, NOVOL, TEKOM Technologia, Michelin, Siren7 oraz dołączającej do nas firmie Blachy Pruszyński. Dziękuję również szefostwu macierzystej TVN Turbo za wsparcie medialne. Wiem, że przy zaangażowaniu tak fantastycznego i prężnego grona to będzie udany, pełen sukcesów sezon. Plan to tytuł Mistrzów Polski w klasie i jak najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej."

Zbigniew Cieślar, pilot Łukasza Byśkiniewicza, dodał:

„Bardzo się ucieszyłem, gdy Łukasz zadzwonił do mnie i powiedział, że będziemy startować w pełnym sezonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2021. Jeszcze lepszą informacją była ta o zupełnie nowym samochodzie klasy Rally3. Cieszę się, że wsiadamy do Fiesty Rally3 i przecieramy szlaki. Co by nie mówić: pojawienie się nowej klasy z napędem na cztery koła to historyczny moment w rajdach. Uważam, że jest to klasa, która licznie rozjedzie się po całym świecie, a my z Byśkim jako pierwsi zaprezentujemy najnowsze dziecko krakowskiego oddziału M-Sport Poland. Widziałem nową Fiestę na żywo i przejechałem się nią kilkaset metrów. Zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, szczególnie jej elastyczny silnik z wielkim momentem obrotowym. Wierzę, że te samochody stworzą ciekawą i emocjonującą rywalizacją dla zawodników i kibiców. Po zajęciu 4. miejsce w generalce RSMP 2020 teraz skupiamy się na zdobyciu tytułu Mistrza Polski w nowej klasie. Do zobaczenia na rajdach, a także przed ekranami telewizorów, komputerów i telefonów.”

fot.: fb.com/LukaszByskiniewiczTVNTurbo

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza