Drugie miejsce zajęli Roope Korhonen i Anssi Viinikka (+4,9 sek.), którzy do samego końca naciskali liderów. Finowie odrobili nieco czasu na Power Stage’u, kończąc rajd ze stratą jedynie 4,9 sekundy. Podium skompletowali reprezentanci gospodarzy – Isak Reiersen i Stefan Gustavsson w Škodzie Fabii, tracąc 9,6 sekundy do zwycięzców. Dla młodego Szweda to pierwsze podium w ERC i dowód na to, że śmiało może rywalizować z czołówką.
Tuż za podium znaleźli się Andrea Mabellini i Virginia Lenzi (+22,0 sek.), którzy byli najwyżej sklasyfikowaną załogą spoza Skandynawii. Piąte miejsce zajęli Brynildsenowi rodacy – Tore Larsen i Lundgreen ze stratą 25,2 sek. Szwedzi Johansson/Grönvall ukończyli rajd na szóstej pozycji (+50,3 sek.).
Dalej znalazła się polska załoga - Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk ukończyli Rajd Skandynawii na siódmym miejscu, tracąc 1:07,6 min do zwycięzców. Załoga Škody Fabii Rally2 Evo przez cały weekend prezentowała solidne i równe tempo. Zdobyte punkty mogą się jednak okazać niezwykle cenne w dalszej części sezonu ERC.Ósme miejsce przypadło Østbergowi i Karlssonowi w Citroënie C3 Rally2 (+1:37,8 min.). Dziesiątkę zamknęły załogi Tempestini/Itu (+1:55 min.) i Armstrong/Byrne (+2:26,2 min.).
Kolejnym z Polaków, którzy ukończyli Rajd Skandynawii byli Matulka i Syty (12. miejsce, +3:00,8 min.)
W klasie ERC3 pierwsze zwycięstwo wywalczył Tymoteusz Abramowski, pilotowany przez Jakuba Wróbla. Na mecie mieli oni szybszy czas zaledwie o 7,1 sekundy od duetu Vatanen/Ottman. Podium skompletowali Charpentier i Barral (+7,9 sek.).
Dodatkowe punkty na Power Stage zdobyli: Korhonen/Viinkka, Mabellini/Lenzi (+0,1 sek.), Armstrong/Byrne (+1,3 sek.), Larsen/Lundgreen (+1,3 sek.) i Brynildsen/Listerud (+2,3 sek.).
W klasyfikacji sezonu nowym liderem został Roope Korhnonen (60 pkt.). Zaledwie 3 punkty mniej ma na koncie Miko Marczyk. Wirtualne podium kompletuje Mads Ostberg (48 pkt.)
Rajd Skandynawii potwierdził ogromną siłę lokalnych kierowców – aż cztery załogi z Norwegii i Szwecji znalazły się w czołowej szóstce klasyfikacji generalnej. Błyskawiczne, szerokie szutrowe odcinki, dobrze znane skandynawskim zawodnikom, nie zostawiły wiele miejsca na błędy.Następną rundą ERC będzie Rajd Polski (13–15 czerwca), gdzie znów liczyć się będzie prędkość i precyzja. Czy Marczyk powalczy o podium na bardziej znajomych odcinkach?
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz