Listwa - pasek

sobota, 28 września 2019

Rajd Wisły 2019: 65. edycja imprezy dla Sroki i Woźniaka

Adam Sroka i Krystian Woźniak okazali się bezkonkurencyjni w 65. Rajdzie Wisły. Załoga jadąca Hondą Civic była najszybsza na sześciu z siedmiu odcinków specjalnych i po raz drugi w tym sezonie wygrała rundę mistrzostw Śląska. Za nimi uplasowali się Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski oraz Łukasz Godula i Daniel Nowak.

65. edycja imprezy organizowanej przez Automobilklub Śląski była rundą trzech cykli. Oprócz uczestników 4. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, na trasach w Beskidach rywalizowali także zawodnicy zgłoszeni do GO+ Cars Historycznego Pucharu Południa oraz 3. rundy Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska Super KJS.

Zmagania w rajdzie rozpoczęły się w piątkowy wieczór, od rozgrywanego już po zmroku prologu na ulicach Wisły. 2,5-kilometrową trasę najszybciej pokonali Grzegorz Ciombor i Marcin Borycki w Hondzie Civic. Drugą najszybszą załogą byli Michał Różycki i Paweł Słaboń – zwycięzcy Rajdu Wisły 2017, wracający do rywalizacji w mistrzostwach Śląska po dłuższej przerwie. Trzecie miejsce należało do Macieja Sordyla, pilotowanego przez Krystiana Korzeniowskiego (obie załogi również startowały Hondami Civic).

W sobotni poranek rywalizacja przeniosła się na klasyczne, wymagające oesy w sercu Beskidów, a do głosu doszedł duet Adam Sroka/Krystian Woźniak. Zwycięzcy Rajdu Ziemi Głubczyckiej - pierwszej tegorocznej rundy mistrzostw Śląska – wygrali pierwszy przejazd odcinka Koniaków, rozpoczynając w ten sposób serię oesowych zwycięstw. Po kolejnym, odniesionym na oesie Kotelnica, byli już liderami klasyfikacji generalnej rajdu. Prowadzenia nie oddali do samej mety, wygrywając po drodze także pozostałe sobotnie oesy Rajdu Wisły, w tym finałowy, dodatkowo punktowany Power Stage. Dużo jednak nie brakowało, a Rajd Wisły miałby innych zwycięzców, ponieważ na piątkowym prologu Sroka uszkodził zawieszenie w swojej Hondzie. 

- Rajd Wisły zaczął się pechowo. Popełniłem duży błąd i tylko szczęście i wytrzymały wahacz uchroniły nas przed odpadnięciem z rywalizacji. Potem ekipa serwisowa wykonała niesamowitą robotę, wymieniła wahacz, półoś oraz zwrotnicę i dzięki temu mogliśmy kontynuować ściganie. Na pierwszej sobotniej pętli zaatakowałem, a potem mogłem kontrolować tempo i sytuację. Zdobyliśmy w Rajdzie Wisły komplet punktów. Nie mogło być lepiej – podsumował Adam Sroka.


Wynik z Głubczyc powtórzyli także Maciej Sordyl i Krystian Korzeniowski (Honda Civic), którzy na ostatnim oesie obronili drugie miejsce przed atakami Łukasza Goduli i Daniela Nowaka (również Honda Civic). Na mecie rajdu liderów klasyfikacji mistrzostw od Sordyla i Korzeniowskiego dzieliło zaledwie 3,7 sekundy. - Dziś walczyłem nie tylko z rywalami, ale także z przeziębieniem, więc trzecie miejsce to chyba najlepsze na co było mnie dziś stać, ale jestem zadowolony z tego wyniku. Na Power Stage mieliśmy przygodę. Na drogę wyszedł nam pies, który chyba chciał sprawdzić, kto będzie twardszy i nie ustąpi. Musiałem mocno zwolnić i przegrałem ten finałowy oes z Adamem Sroką, ale pechowe sytuacje to czasem element sportu – relacjonował Łukasz Godula. Sroka, Sordyl i Godula utworzyli jednocześnie czołową trójkę klasy RO 2.

W klasyfikacji GO+ Cars Historycznego Pucharu Południa najszybszy był Grzegorz Olchawski, pilotowany przez Łukasza Wrońskiego. Podczas Rajdu Wisły ta załoga zaprezentowała kibicom zjawiskowe Audi Quattro S1 – historyczną rajdówkę zbudowaną z imponującą dbałością o szczegóły i zgodnością z oryginałem.

Piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, ale pierwsze w klasie RO 1, wywalczyła załoga Marcin Pogorzelski/Anna Gabryś w Renault Clio. Z kolei w Pucharze Peugeota i Citroena triumfowali Szymon i Mieczysław Kalczyńscy (Peugeot 106), którzy w pokonanym polu zostawili Bartłomieja i Grzegorza Bębęnków (Citroen Saxo) oraz Macieja Hawro z Patrykiem Kielarem (Peugeot 106).

Rywalizację w klasie RO Open 4WD na swoją korzyść rozstrzygnęli Tomasz Terlikowski/Dariusz Burkat (Ford Fiesta Proto), a w RO Open 2WD puchary za zwycięstwo odebrali Tomasz Pławecki/Paweł Kaim (Honda Civic).

65. Rajd Wisły przyciągnął także zawodników znanych ze startów w mistrzostwach Polski, którzy rywalizowali w ramach klas Gość. Wśród „gości” dysponujących samochodami z napędem 4x4 najszybsi byli Maciej Lubiak i Michał Trela w Hyundaiu i20 R5, dla których był to treningowy start przed Rajdem Dolnośląskim – finałową rundą RSMP. W kategorii Gość 2WD najlepiej poradzili sobie Rafał Kręcioch i Kamil Kozdroń (Peugeot 208 R2). Kierowca powtórzył w ten sposób swój wynik z Rajdu Wisły sprzed dwóch lat.

Finałową rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska będzie 45. edycja Cieszyńskiej Barbórki, zaplanowana na 15 i 16 listopada. Walka o tytuł mistrzów Śląska rozegra się między trzema załogami. Szanse na końcowy triumf mają jeszcze: Godula/Nowak (88 pkt), Sroka/Woźniak (85 pkt) i Sordyl/Korzeniowski (69 pkt).

Wyniki 65. Rajdu Wisły – 4. rundy RSMŚl 2019:
1. Adam Sroka/Krystian Woźniak (Honda Civic) 26:19,4 s
2. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski (Honda Civic) +23,4 s
3. Łukasz Godula/Daniel Nowak (Honda Civic) +27,1 s
4. Michał Różycki/Paweł Słaboń (Honda Civic) +41,5 s
5. Marcin Pogorzelski/Anna Gabryś (Renault Clio) +41,8 s
6. Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki (Honda Civic) +1:03,9 s
7. Adam Wrocławski/Marek Dobrowolski (Renault Clio) +1:07,9 s
8. Maciej Matysiak/Karolina Baćkowska (Renault Clio) +1:09,3 s
9. Szymon Kalczyński/Mieczysław Kalczyński (Peugeot 106) +1:12,2 s
10. Bartosz Bąk/Łukasz Jastrzębski (Honda Civic Type-R) +1:14,9 s

fot. http://rsmsl.pl

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz